واقع قضیّه این است که کارزار فرهنگی از کارزار نظامی اگر مهم تر نباشد و اگر خطرناک تر نباشد، کمتر نیست؛ این را بدانید؛… واقعاً یک میدان کارزار است اینجا. مقام معظم رهبری           
خبر اول
  • یکی از راهبردهای مهم سازمان، متشکل سازی مخاطبین جامعه هدف خود است

    به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی،رضا معممی مقدم در نشست فصلی مسئولین مجمع عالی کانون های فرهنگی استانها اظهار داشت: ایران یکی از کانونهای تمرکز فعالان و فعالیت های فرهنگی در جهان است. فعالان فرهنگی به گروه های فعالان اجتماعی اطلاق می‌شود که فرآیند تولیدی و توزیعی و ترویجی فرهنگ یا محصولات فرهنگی را در چارچوبهایی غیر از نظام های رسمی پی گرفته اند. بخش مهمی از مراکز تجمع فعالان فرهنگی عبارتند از کانونهای فرهنگی و بانوان فرهیخته و شبکه تبلیغ(مبلغین و مبلغات) و.... که ایران را به سرزمینی پر از فعالان فرهنگی تبدیل کرده است.

    وی ادامه داد:این تشکلهای میان تخصصی، کانون تجمیع اراده و نظر مجموعه ای از صاحبان هم خانواده محسوب می شوند. آنها از طرفی، سازوکارهای اصیل گردش کار و قواعد فعالیت در مجموعه ای از اشتغالات هم خانواده را تعریف و پاسداری می‌کنند و از طرف دیگر، به نمایندگی از سایر تشکلها، مناسبات ایشان را با نهادهای دیگر، خصوصاً نهاد دولت تنظیم می‌کنند.

    مدیر کل تشکلهای دینی و مراکز فرهنگی سازمان افزود: تأسیس و تداوم نهادهای بزرگ مردمی مثل شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان و شعرای آیینی و اتحادیه انجمنهای اسلامی و مجمع کانون های فرهنگی تبلیغی و... تا حد بسیاری، از خود آگاهی، عزت نفس، و بصیرت حرفه ای متأثر است. وجود این نوع تشکلهای میان تخصصی همچنین بیانگر چگونگی نگرش نیروهای اجتماعی، به جایگاه و اهلیت راهبردی آن فعالیت ها و فعالان نیز است. یکی از شاخص های اهلیت تشکلها،‌بررسی این مسئله است که آیا شاغلان و فعالان به یک تشکل توانسته اند یا این امکان را داشته اند که در قالب نهاد تخصصی جامع منسجم شوند؟

    معممی مقدم تصریح کرد:با وجود تکاپوی عمومی انبوهی از فعالان فرهنگی هنری، مجموعه ی این فعالان از داشتن سازمان رسمی نظام فرهنگی محروم بوده اند و تعداد بسیاری از فعالان فرهنگی به رسمیت شناخته نشده اند. در چنین اوضاعی لابی های اقتصاد فرهنگ و هنر یا همان کاسبان فرهنگ به صورتی آسیب زا و پر تنش جای خالی اصناف اصیل و راستین را خواهند گرفت و هر کدام تلاش خواهند کرد که بر حول یکی از مسئولان یا سازمانهای فرهنگی خیمه زده و امکانات در اختیار وی را به سمت خود گسیل دهند و تزریق بودجه به فعالیت های فرهنگی بدون تعریف حرفه ای استانداردهای آن در اصناف مربوطه به باز تولید مداوم فساد فرهنگی منجر خواهد شد.

    وی یادآور شد: متاسفانه توزیع اعتبارات فرهنگی بین تشکلهای دینی و مردمی خوب و دقیق نیست لذا ساختن نهادهای دینی مردمی می تواند به مطالبه گری جوانان مومن انقلابی منجر شود.

    ادامه ...
  • مردمی شدن فرهنگ را به‌عنوان یک اصل تلقی کنیم

    به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، مواردی همچون ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده توسط رئیس مجمع عالی کانونها؛ ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده توسط دبیرخانه و بررسی وضعیت و تبادل نظر درخصوص فعالیت‌های مجمع کانونهای فرهنگی تبلیغی در استان‌ها و سخنرانی تخصصی حجت‌الاسلام والمسلمین رضا غلامی دبیر شورای فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری و رئیس مرکز پژوهش های علوم انسانی اسلامی صدرا از جمله مهمترین برنامه های این نشست یک‌روزه است.

    گفتنی است، این نشست در سالن اجتماعات معاونت امور فرهنگی و تبلیغ سازمان در حال برگزاری است.

    ادامه ...
  • ورود اطلاعات 174 انجمن اسلامی در سامانه طوبی


    به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، کورس کلانتری با اعلام این خبر گفت: در ارزیابی هفتم سامانه طوبی (بانک اطلاعات تشکلهای دینی) مشخص شد تا کنون 174 انجمن اسلامی در سامانه طوبی ورود اطلاعات کرده اند.

    وی ادامه داد: ورود اطلاعات انجمن های اسلامی از ششم اردیبهشت سال جاری در سامانه طوبی آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

    کلانتری همچنین یادآور شد: تمام مسئولان تشکلهای دینی قبل از شروع به ورود اطلاعات در سامانه طوبی حتما مطالب مندرج در صفحه اول هر بانک را به خوبی مطالعه کنند.

    ادامه ...
اطلاعات تماس
آدرس :
شبکه های اجتماعی
تلگرام لینکدین اینستاگرام گوگل
ورود اعضا
لینکهای مفید